tisdag 25 mars 2008

Santiago de Chile

Vi ar i Santiago de Chile, solen skiner, alla ar pa palts igen, vi ar glada!










Forsta dagen gick vi pa Mercado Central och kollade in all farsk fisk och at ostron till lunch.








Det ar latt att kanna sig rik i Chile, en krona ar 77 pesos ungefar. Men priserna ar dessvarre ungefar samma som hemma.








Middag med var kompis Killian i hennes internationella hus. Forsta gangen nansin med jackan pa i Sydamerika.





Utanfor vart fina eko-hostel.








Grafitti i Santiago. Massa fint fanns det.






Jag smyger runt utanfor historiska museet.







Vi bjod vara chilenska vanner Carola och Ari, som vi traffade i Uruguay pa middag.





En dag tog vi en linbane-hiss upp till berget i Bellavista. Det var jattehogt.





Jag var radd.





Men nar vi kom upp var utsikten helt fantastisk. Empen var lite mer hardcore an mig och poserade framfor ett stup (mot min vilja). Lite dimmigt men utsikten over Anderna som moter storstad var maktig.





Dar uppe fanns Virgen nagonting, som vakade over de doda.





Sedan tog vi en annu laskigare linbana pa 200 meters hojd. Hannah var lugn, jag var livradd saklart.





Det var hogt!





Pa reggaeklubb i Bellavista sista kvallen.





Pa vag mot Valparaiso i solnedgangen.

Inga kommentarer: